Bio
Yannis Arvanitis studied Architecture (Department of Architecture, University of Thessaly) and Curating (MFA Curating, Goldsmiths, University of London). Ηe cooperated as General Coordinator of Artistic Projects Production with 2023 Eleusis European Capital of Culture where he was General Coordinator of the Opening and Closing Ceremonies. He led the Technical Direction of documenta 14 in Athens (2015–2017) and was Deputy Head of Production and Technical Department–Architectural Coordinator of documenta fifteen (Kassel 2021–2022). He is Head of Production, Pavilion of Greece, 60th International Art Exhibition–La Biennale di Venezia (2024) of the interdisciplinary collective work Xirómero/Dryland, curator: Panos Giannikopoulos. He coordinated the production of The Nest Collective: Return to Sender, curator: Katerina Gregos, Stavros Niarchos Foundation Cultural Center and EΜΣΤ The National Museum of Contemporary Art Athens co–production, SNFCC (Athens 2023), Zisis Kotionis, Multidomes, Benaki Museum (Athens 2012) and The Ark, Old Seeds for New Cultures, Pavilion of Greece, 12th International Architecture Exhibition–La Biennale di Venezia, Benaki Museum (Athens 2011). He has been Associate Curator of Loukia Alavanou: On The Way To Colonus, Pavilion of Greece, 59th International Art Exhibition–LaBiennale di Venezia (2022). He worked for the curatorial programme of the Schwarz Foundation at Art Space Pythagorion (Samos 2012–2015). He was Assistant Curator of the research programme Curating Architecture, dir. Andrea Phillips, funded by the Arts & Humanities Research Council, supported by Department of Art, Goldsmiths, University of London (2007–2008) and of Paradigmata, Pavilion of Greece, 19th International Architecture Exhibition–La Biennale di Venezia (2004). He curated, along with Dimitris Baltas a series of interactive, Arduino, design objects. He has written texts for art journals and catalogues including Destroy Athens–1st Athens Biennale (2007) and co-edited A Fine Red Line–A Curatorial Miscellany (IM press, London 2008). He co-founded the digital magazine Floater Magazine, www.floatermagazine.com and IM projects curatorial collective. He has taught in undergraduate and postgraduate workshops at the Department of Architecture, University of Thessaly. He designed exhibitions including Tala Madani: Shitty Disco, curator: Ioli Tzanetaki, EΜΣΤ The National Museum of Contemporary Art (Athens 2024), 1821 Digital Archive, Benaki Museum (Athens 2021), Still Standing Here Tomorrow, curators: Artworks, Stavros Niarchos Foundation Cultural Center (Athens 2019), Stefanos Lazaridis: Cynical Romantic, curator: Antonis Volanakis, National Library of Greece, Stavros Niarchos Foundation Cultural Center (Athens, Greece), production: Greek National Opera/National Bank of Greece Cultural Foundation (MIET)/Stavros Niarchos Foundation Cultural Center/National Library of Greece (Athens 2018). He has been commissioned with private architectural projects and a series of scenography projects for theatre and music performances at the National Theatre of Greece, Athens & Epidaurus Festival, Odeon of Herodes Atticus, The Athens Concert Hall, Stavros Niarchos Cultural Center and elsewhere. Full CV (EN)Facebook page
O Γιάννης Αρβανίτης σπούδασε Αρχιτεκτονική (Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και ΕπιμέλειαΕκθέσεων (MFA Curating Goldsmiths, University of Londοn). Συνεργάστηκε σαν Γενικός Συντονιστής Παραγωγής Καλλιτεχνικών Έργων (2022–2023) με την 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης όπου μεταξύ άλλων ήταν Γενικός Συντονιστής των Τελετών Έναρξης και Λήξης. Ήταν Επικεφαλής της Τεχνικής Διεύθυνσης της documenta 14 στην Αθήνα (2015–2017) και Αναπληρωτής Επικεφαλής Παραγωγής και Τεχνικού Τμήματος–Συντονιστής Αρχιτεκτονικής της documenta fifteen (Κάσελ, Γερμανία). Είναι Επικεφαλής Παραγωγής του Περιπτέρου της Ελλάδας στην 60η Διεθνή Έκθεση Τέχνης–La Biennale di Venezia (2024) για το διαμεσικό συλλογικό έργο Ξηρόμερο/Dryland, επιμ. Πάνος Γιαννικόπουλος. Ήταν Υπεύθυνος Παραγωγής για εκθέσεις όπως The Nest Collective, Return to Sender, επιμ: Κατερίνα Γρέγου, συμπαραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το ΕΜΣΤ Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΚΠΙΣΝ(2023), Ζησης Κοτιώνης, Πληθοδομές, Μουσείο Μπενάκη (2012) και Κιβωτός –Παλαιοί σπόροι για νέες καλλιέργειες, 12η Διεθνής Έκθεση Αρχιτεκτονικής–La Biennale di Venezia, Μουσείο Μπενάκη (2011). Ήταν Συνεργάτης Επιμελητής του Περιπτέρου της Ελλάδας στην 59η Διεθνή Έκθεση Τέχνης–La Biennale di Venezia (2022) για το έργο της Λουκίας Αλαβάνου, Στον δρόμο για τον Κολωνό. Συνεργάστηκε με το Schwarz Foundation (2012–2015) για το επιμελητικό πρόγραμμα του Art Space Pythagorion (Πυθαγόρειο, Σάμος). Ήταν Βοηθός Επιμελητής στο ερευνητικό πρόγραμμα Curating Architecture, διευθ.: Andrea Phillips, χρηματοδοτούμενο από το Arts & Humanities Research Council με την υποστήριξη του Department of Art, Goldsmiths, University of London (2007–2008) και βοηθός επιμέλειας στην έκθεση Paradigmata–Περίπτερο της Ελλάδας, 9η Διεθνής Έκθεση Αρχιτεκτονικής–La Biennale di Venezia (2004). Σε συνεργασία με τον προγραμματιστή Δημήτρη Μπαλτά επιμελήθηκε μια σειρά σχεδιαστικών διαδραστικών αντικειμένων με arduino. Έχει γράψει κείμενα για περιοδικά και καταλόγους όπως Destroy Athens–1η Μπιενάλε της Αθήνας (2007), ήταν συνεκδότης του βιβλίου A Fine Red Line–A Curatorial Miscellany, IM press (Λονδίνο 2008), συνίδρυσε το ψηφιακό περιοδικό Floater Magazine www.floatermagazine.com και την επιμελητική ομάδα IM projects. Έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά εργαστήρια στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και αλλού. Έχει σχεδιάσει εκθέσεις όπως Tala Madani: Shitty Disco, επιμ. Ιόλη Τζανετάκη, ΕΜΣΤ Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2024), 1821 Ψηφιακό Αρχείο, παραγωγή: Κέντρο Έρευνας για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Μουσείο Μπενάκη (2021), Still Standing Here Tomorrow, επιμ: Artworks, Summer Nostos Festival, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Νότια Μονοπάτια, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (2019), Στέφανος Λαζαρίδης: Κυνικός ρομαντικός, επιμ: Αντώνης Βολανάκης, οργάνωση: Εθνική Λυρική Σκηνή/Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης/ΚΠΙΣΝ/Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (2018). Έχει αναλάβει ιδιωτικά αρχιτεκτονικά έργα και έχει σχεδιάσει σκηνικά για μια σειρά παραστάσεων και συναυλιών στο Εθνικό Θέατρο, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Θέατρο Αργώ, στο Θέατρο Αθηνά, στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια και αλλού. Πλήρες CV (GR)Facebook page |